środa, 17 czerwca 2015

Cydr-ocena: Kingswood Apple Cider (Czechy)

Kingswood Apple Cider /Jablečný cidr (Czechy)

kraj pochodzenia: Czechy
producent: Plzeňský Prazdroj, Plzeň
objętość: 400 ml
zawartość alkoholu: 4,5%
kapsel: tradycyjny
cena: 23,00  (ok. 3,50 zł) - Czechy
cena za litr: ok. 8,70 zł

To pierwszy czeski cydr, który wpadł w moje ręce. Prosto z Czech przywieźli mi go moi Rodzice. Byłam bardzo sceptyczna, zwłaszcza po niezbyt smacznych szwedzkich przygodach i spodziewałam się kolejnego słodkiego ulepku. Niestety zapach, który wydobył się z butelki po otwarciu utwierdził mnie w przekonaniu, że ten cydr nie będzie dobry. Jednak potem nastąpiła niespodzianka - pomimo dosyć sztucznego zapachu, w którym nie czuć było śladów fermentacji, smak zaskakuje pozytywnie. Wniosek jest taki, że smak Kingswooda jest kompletnie niekompatybilny z zapachem, oczywiście na korzyść smaku :)
Kingswood jest trochę słodki, ale nieprzesadnie. Balans lekkich bąbelków, słodyczy i posmaku fermentacji daje efekt dość przyzwoity.

Niestety skład nie jest wymarzony - znajdziemy tu sok z koncentratu oraz syrop glukozowy. Na szczęście wszystko jest uczciwie i dokładnie podane na etykiecie. Jednak niska cena za całkiem niezły smak powinna przekonać większość cydromaniaków.

Producent Kingswooda wypuścił na rynek nowość - wersję wytrawną, która ma 5% zawartości alkoholu. Podejrzewam, że będzie lepsza od klasycznej :)

Cydr-ocena: 2,75/5



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz