piątek, 1 maja 2015

Cydr-ocena: Bembel with Care Kirsch (Niemcy)

Bembel with Care Kirsch (Niemcy)

kraj pochodzenia: Niemcy
producent:  Kelterei Krämer, Odenwald
importer: Uncle&Nephew
objętość: 500 ml
zawartość alkoholu: 4,2%
kapsel: puszka
cena: 10 zł za 500 ml (Uncle&Nephew, Warszawa)
cena za litr: 20 zł
skład: 70% naturalny cydr, 30% sok wiśniowy

Bembel with Care Kirsch to drugi cydr z serii Bembel, którego miałam przyjemność skosztować. Tradycyjny Pur, bez żadnych dodatków został przeze mnie oceniony tutaj: Bembel with Care Pur

O ile tradycyjny Bembel Pur był naprawdę dobry, poprawny, naturalny itd. itp., to nie wiedziałam czego spodziewać po mieszance z sokiem wiśniowym. Czy będzie tak samo paskudny jak słodkie ulepki ze sztucznymi sokami, a sok wiśniowy zniszczy smak dobrego cydru? Takie były moje podejrzenia, ale... nic z tych rzeczy. Bembel with Care Kirsch to jeden z najlepszych i najciekawszych cydrów jakie piłam!

Pomimo tego, że sok wiśniowy ma intensywny zapach, to w tym przypadku jednak zapach cydru jest dominujący (to plus, bo jednak wiemy, że pijemy cydr, a nie sok). Spodziewałam się słodkiego trunku, a okazało się, że naprawdę da się zrobić cydr smakowy, który wciąż będzie wytrawny! Wiśniowy Bembel jest idealnie zbilansowany. Ma przyjemne, nie nadmierne bąbelki. Jest minimalnie słodszy od Pura. Zdecydowanie idealny na lato, długie weekendy, grille, dla wszystkich tych, którzy szukają czegoś nowego, ale jednocześnie dobrej jakości. To nie tylko kolorowa alternatywa "dla kobiet", ale dzięki zachowaniu wytrawności będzie smakował także męskiej części spożywających.

Przy okazji Pura wspominałam już, że producentem Bembel jest Kelterei Krämer z Odenwaldu. Podobno to właśnie tam, na wyżynach Odenwaldu, powstały pierwsze cydry w niemieckiej historii. Do produkcji wszystkich Bembelowych cydrów używa się lokalnych jabłek w kilku odmianach. Cydr jest naturalny, wyprodukowany z soku, a nie z koncentratu, bez dodatku słodzików czy cukru.

Dlaczego nazwa "Bembel"? Ponieważ w języku niemieckim bembel to dzban, w którym podaje się cydr (Apfelwein). 

Więcej o marce możecie przeczytać w katalogu PDF: tutaj.

Cydr-ocena: 4,75/5



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz