piątek, 10 października 2014

Cydr-ocena: Dzik Polski Cydr (Polska)

Dzik Polski Cydr (Polska)

kraj pochodzenia: Polska
producent: VIN-KON, Konin dla Integrator sp. z o.o., Warszawa
objętość: dostępny w butelkach 330 ml i lany z beczki
zawartość alkoholu: 4,5 %
kapsel: twist-off

cena lanego Dzika: 12 zł za 0,5 l - Bobby Burger, Warszawa

Z początkiem października 2014 otrzymałam przesyłkę od producenta cydru Dzik. W paczce były buteleczki 330 ml - czyli "oswojone" wersje Dzika, który jeszcze do niedawna podawany był tylko prosto z beczki. 

Dzika piłam już wcześniej - jako dodatek do burgera w Bobby Burgerze w Warszawie. Trzeba przyznać, że było to udane połączenie. Dzik dobrze wycelował w odbiorców - podawany jest głównie w knajpach z kega (także w wersji gruszkowej, której jeszcze nie piłam) i według mnie to idealne miejsce na jego spożywanie. Do burgera lub jako alternatywa knajpianego piwa nadaje się świetnie. Podsumowując cydr Dzik jest niezłym średniakiem, dostępnym w coraz szerszym zakresie już nie tylko w Warszawie. Smak troszkę go wyróżnia na tle innych średniaków - jest bardziej kwaśny (dziki?), ale mam wrażenie, że trochę brakuje mu takiego prawdziwego dzikiego pazura.

Dzik ma standardową zawartość alkoholu - 4,5% i skład - sfermentowany sok jabłkowy, jest lekko gazowany, zapach nie jest intensywny. Cydr Dzik otrzymał w sierpniu 2014 certyfikat "Doceń Polskie".

Cydr-ocena: 3/5



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz