czwartek, 14 sierpnia 2014

Cydr-ocena: Polski Cydr Rumiany (Polska)

Cydr Polski Rumiany (Polska)


kraj pochodzenia: Polska
producent: TIM S.A. Bielsko-Biała
objętość: 750 ml
zawartość alkoholu: 4,5%
kapsel: zakrętka
cena: 12,99 zł (Alma, Kraków)
cena za litr: 17,32 zł

Cydr Polski Rumiany to niespodzianka. W dodatku miła. Kiedyś, zanim jeszcze prowadziłam bloga Cydromania, skusiłam się na Cydr Polski Klasyczny i nie byłam w stanie wypić całej butelki. Dlatego nie spodziewałam się za wiele po odmianie rumianej. A jednak nie dość, że dało się ją pić to doznania były całkiem przyjemne. Cydr Rumiany zasmakuje amatorom słodszych trunków, końcówkę ma minimalnie gorzką. Jego ciekawy kolor na szczęście nie jest związany z chemicznym smakiem i dodatkami, ale jak mówi etykieta odmianom jabłek Gala i Malus Purpurea (i rzeczywiście specjalnie chemii w nim nie czuć).

Informacje na etykiecie są bardzo ogólne. Wprawdzie podane są wszystkie odmiany jabłek zastosowanych do produkcji cydru oraz informacja, że 1 litr cydru powstaje z 2 kg jabłek. Nie natomiast informacji czy powstaje on z moszczu czy też z koncentratu. 

Cydr Polski Rumiany nie jest oczywiście tak dobry jak np. Thatcher's Somerset Rose Apple Cider, którego już piłam, a ocenę zamieszczę niebawem, jednakże można się nim porządnie orzeźwić. I na pewno jest lepszy od swojej klasycznej wersji.

Cydr-ocena: 3/5


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz